ΕΡΕΥΝΕΣ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα στα σιδηροδρομικά δυστυχήματα;

Συγκλονισμένη είναι η χώρα λόγω της τραγωδίας στα Τέμπη, μετά τη φονική σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της Τρίτης (28/02).

Με απόφαση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα του δυστυχήματος, το ισχύει έως και την 3η Μαρτίου 2023 με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτήρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων.

Έρευνα που αφορά την Ελλάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η χώρα μας βρίσκεται σταθερά μεταξύ των πιο επικίνδυνων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά τους σιδηροδρόμους.

Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα στα σιδηροδρομικά δυστυχήματα;

Η θέση που βρίσκεται η Ελλάδα στα σιδηροδρομικά δυστυχήματα

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του 2018, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά τον αριθμό των θανάτων από σιδηροδρομικά ατυχήματα σε αναλογία με τα χιλιόμετρα που διένυσαν τα τρένα στη χώρα κατά τη διάρκεια του έτους.

Επιπλέον η χώρα μας κατέχει τη δεύτερη θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ όσον αφορά τον αριθμό των τραυματισμών που προκαλούνται από σιδηροδρομικά ατυχήματα σε αναλογία με τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει τα τρένα το 2018.

Η έρευνα που διεξήχθη από το MIIR δείχνει ότι τα σιδηροδρομικά ατυχήματα είναι εξαιρετικά συχνά στην Ελλάδα, οδηγώντας σε 137 θανάτους και 97 ανθρώπους να τραυματιστούν σοβαρά μεταξύ 2010 και 2018.

Μάλιστα το πιο συγκλονιστικό δεδομένο είναι πως στη χώρα μας χάνουν τη ζωή τους ετησίως περίπου 25 άνθρωποι από συγκρούσεις και εκτροχιασμούς τρένων.

«Το 2018 ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων οφειλόταν όντως στο μεταναστευτικό πρόβλημα, αφού 9 στους 17 θανάτους τύχαινε να είναι μετανάστες. Αυτή ήταν μια σημαντική μεταβλητή όσον αφορά τα ατυχήματα, αλλά όχι η κύρια». Και είχε προσθέσει: «Ο τεράστιος αριθμός ισόπεδων διασταυρώσεων είναι ίσως ο πιο κρίσιμος παράγοντας πίσω από τα σιδηροδρομικά ατυχήματα, ειδικά αν ληφθεί υπόψη το μήκος του δικτύου. Εδώ καταγράφονται οι περισσότεροι θάνατοι. Όχι σε θανατηφόρα ατυχήματα που προκαλούνται από εκτροχιασμό ή συγκρούσεις τρένων», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου.

Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα στα σιδηροδρομικά δυστυχήματα;

Οι λόγοι για τους οποίους προκαλούνται τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα

Οι συχνότερες αιτίες ατυχημάτων και θανάτων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο σύμφωνα με στοιχεία της RAS είναι:

    • Οι συγκρούσεις πεζών, φαινόμενο που έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια.
    • Τα ατυχήματα σε ισόπεδες διαβάσεις κατέχουν τη δεύτερη θέση
  • Η πιο συχνή αιτία είναι οι εκτροχιασμοί. Η κύρια αιτία εκτροχιασμού είναι η κακή κατάσταση των υποδομών καθώς και η κακή διαχείριση της κυκλοφορίας.

Σχολιάστε