ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ - ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ - ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Το απόλυτο αλαλούμ με την Fraport και τα αεροδρόμια

Ο Γερμανικός Τύπος «βλέπει» νέες καθυστερήσεις – Οι «εβδομάδες»  που έγιναν «εβδομάδα» – Η έγκριση από την Κομισιόν που έγινε έρευνα – Και η εκκωφαντική σιωπή του ελληνικού κράτους

Ένα άνευ προηγουμένου αλαλούμ επικρατεί με την πολυδιαφημισμένη (θετικά και αρνητικά) εκχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην γερμανική Fraport έναντι άνω του ενός δις ευρώ.

Η ημερομηνία για να αναλάβει η Fraport τα αεροδρόμια και να καταβάλει τα χρήματα μετατίθεται διαρκώς. Μόλις χθες σύσσωμος ο Γερμανικός Τύπος βασιζόμενος σε τηλεγράφημα του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων  (dpa) κάνει λόγο για νέα καθυστέρηση.

Όπως γράφουν στις ηλεκτρονικές τους εκδόσεις -μεταξύ άλλων- η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, η Bild, η Welt και το περιοδικό Focus, «η ανάληψη (σ.σ. της διαχείρισης) των 14 ελληνικών αεροδρομίων από τη γερμανική εταιρεία Fraport καθυστερεί περαιτέρω. Η ημερομηνία της 15ης Μαρτίου που είχε τεθεί από την εταιρεία ως ημέρα παραχώρησης, δεν μπορεί να τηρηθεί σύμφωνα με πληροφορίες του dpa. Εκπρόσωπος της Fraport επιβεβαίωσε τη Δευτέρα ότι η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένεται τις ερχόμενες εβδομάδες». Ωστόσο, παρά τη νέα καθυστέρηση που σημειώνεται, ο ίδιος εκπρόσωπος δήλωσε από τη Φραγκφούρτη (σ.σ. έδρα της Fraport) ότι «βρισκόμαστε στην τελική ευθεία», επισημαίνοντας ότι «η ελληνική πλευρά εργάζεται πυρετωδώς» για την επίλυση των τελευταίων προβλημάτων.

Βέβαια σε ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης κάπου χάθηκε η μετάφραση και  το «αναμένεται τις ερχόμενες εβδομάδες» μετατράπηκε σε «αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα».

Σύμφωνα με πληροφορίες τα «αγκάθια» που παραμένουν είναι δύο. Αφενός η σύμβαση με το ΕΚΑΒ το οποίο  είναι ο μοναδικός αρμόδιος φορέας για να παρέχει τις υπηρεσίες πρώτων βοηθειών στα αεροδρόμια και υποχρεώνεται η παραχωρησιούχος να το επιλέξει.

Και αφετέρου η ίσως «τυπική» αλλά χρονοβόρα, έγκριση της ιδιωτικοποίησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν).

Και εδώ έρχεται η πληροφορία πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχθηκε να ερευνήσει την προσφυγή της Ομοσπονδίας Σωματείων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας κατά της σύμβασης, για να «δέσει το γλυκό».

Η προσφυγή της ΟΣΥΠΑ βασίστηκε στο ότι απαγορεύεται η εκποίηση υποδομών που έχουν κατασκευαστεί με ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, όπως γίνεται με τα αεροδρόμια Χανίων και Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η  απόφαση για να ερευνηθεί η προσφυγή κοινοποιήθηκε σε τρεις συναρμόδιες επιτροπές .

Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν  με την συγκεκριμένη «επένδυση» ,  από την οποία το ελληνικό  κράτος προσδοκά πάνω από ένα δις , το ίδιο αυτό το κράτος τηρεί σιγήν ιχθύος.  Ουδεμία ανακοίνωση ή εξήγηση έχει δοθεί από την κυβέρνηση και η μόνη ενημέρωση που υπάρχει γίνεται από την ίδια την γερμανική εταιρεία.

Πηγή: Flashnews.gr

 

Σχολιάστε